Alfa Romeo Giulia - przewodnik kupującego

Partner artykułu:
Segment D jest dość specyficzny, choć dość mocno obrazuje sytuację na polskim rynku samochodów nowych. Zaledwie 20 proc. aut kupują klienci indywidualni. Resztę zakupów generują firmy, decydujące się na wersje stosunkowo słabo wyposażone i z podstawowymi silnikami. I właśnie w tym Alfa upatruje swojej szansy.

Przysłowiowy Kowalski statystycznie wybierze sedana z silnikiem diesla za około 120-130 tysięcy złotych. Tak wygląda najczęściej kupowane auto w klasie średniej. Jeśli pozostawimy w tym gronie tylko marki premium, kwota wzrośnie o 20-25 tysięcy. W tej cenie możemy w katalogu Alfy mocno namieszać.

Pożądane diesle

Wysokoprężne wersje mają około 60 proc. udziału w segmencie D. Jeśli więc nie oczekujecie sportowych wrażeń, warto zdecydować się na bazową odmianę 2.2, o mocy 150 KM i 350 Nm uzyskiwanych przy 1500 obr./min. Taką wersję wyceniono na 139 tysięcy złotych. Dopłata do 8 stopniowego automatu wynosi 10 tysięcy. Alfa w podstawowej wersji oferuje sporo: 16-calowe felgi ze stopów lekkich, tempomat, skórzaną kierownicę, system multimedialny z 6,5-calowym wyświetlaczem, czujnik deszczu i zmierzchu, LED-owe światła tylne, asystenta zmiany pasa ruchu, radar monitorujący przestrzeń przed samochodem i minimalizujący skutki zderzenia z pieszym lub innym samochodem, 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację dwustrefową, a także DNA, czyli układ dopasowujący charakterystykę pojazdu do potrzeb kierowcy.

wstecz wprzod
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL
WP.PL

Do tego warto dołożyć biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów (5300 zł), pakiet zimowy z podgrzewanymi dyszami spryskiwaczy, kierownicą i fotelami (3400 zł), a także pakiet Komfort (900 zł), zawierający chłodzony schowek w desce rozdzielczej, przednią szybę z filtrem UV, nawiew klimatyzacji na kanapę i dwa dodatkowe porty USB.

Reszta dodatków elektronicznych stanowi już o indywidualnych preferencjach nabywcy i możliwościach budżetowych. Audiofile mogą zdecydować się na wydajne nagłośnienie Harman&Kardon, a gadżeciarze na zestaw diodowych lampek, oświetlających nie tylko przestrzeń pod nogami, lecz również na zewnątrz pojazdu. Możliwości personalizacji są naprawdę duże i każdy znajdzie dla siebie odpowiednią wersję.

Niewielkie różnice między specyfikacjami

Jeśli wolicie wskoczyć na wyższy poziom bez zamartwiania się o dobór dodatków, warto dopłacić zaledwie 6500 zł i cieszyć się z bogatszej wersji o nazwie Super. Zyskacie w ten sposób 17-calowe felgi aluminiowe, chromowaną końcówkę rury wydechowej, aluminiowe nakładki na pedały, półskórzaną tapicerkę i dwukolorową deskę rozdzielczą.

Z tego pułapu dość łatwo stworzyć luksusowy wystrój wnętrza. Wystarczy zaznaczyć w konfiguratorze pakiet LUX wyceniony na 16 tysięcy złotych i dostępny tylko w tej specyfikacji. Obejmuje skórzaną tapicerkę w czterech wariantach kolorystycznych, fotele przednie regulowane elektrycznie, z pamięcią ustawień i podgrzewaniem, 7-calowy ekran między analogowymi zegarami, dolną część deski rozdzielczej w kolorze beżowym i drewnianą listwę ozdobną, a także podgrzewaną kierownicę i chromowane obramowania szyb.

W wersji Quadrifoglio silnik Giulii ma 510 KM i zapewnia przyśpieszenie do 100km/h w 3,9 sekundy
Dzięki najnowocześniejszym technologiom i materiałom nowy model Giulia gwarantuje optymalną kontrolę nad samochodem i komfort na miarę klasy premium
Styl Alfy Romeo to wyczucie proporcji, prostota, eleganckie linie nadwozia i precyzyjnie wykonanymi detalami wnętrza
Do standardowego wyposażenia Giulii należą 5-ramienne 16-calowe felgi ze stopów lekkich z aluminiowymi zaciskami hamulców
Tylne światła w technologii LED zwiększają bezpieczeństwo i widoczność w każdych warunkach atmosferycznych.
Proste, ale ekskluzywne wnętrze nowej Giulii zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy. W Giulii to właśnie kierowca jest w centrum uwagi
Alfa DNA ma wpływ na parametry silnika i inne elementy, w tym na charakterystykę działania układu kierowniczego, zawieszenia czy skrzyni biegów
Giulia wyposażona jest w innowacyjne systemy informacyjno-multimedialne, sterowane intuicyjnym panelem obrotowym na środkowej konsoli
System ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający (FCW) ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie i w razie ryzyka kolizji aktywuje funkcję hamowania
System ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDW) informuje i ostrzega kierowcę, gdy pojazd zaczyna opuszczać dany pas ruchu
SYLWETKA WNĘTRZE

Niezależnie od wersji Giulię bez dopłaty otrzymacie tylko w czerwonym, pastelowym kolorze. Czarny lub biały o identycznej fakturze kosztuje 1800 zł. Metalik to wydatek w wysokości 4 tysięcy. Trójwarstwowy specjalny dostępny jest tylko dla Quadrifoglio (czerwony lub biały).

150 czy 180 KM?

Wybór wśród diesli nie pozwala póki co na wiele. 150-konny silnik przyspiesza do setki w 8,2 sekundy, zaś mocniejszy 210 KM robi to w 6,8. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 220 i 2305 km/h. Różnica w spalaniu jest minimalna, ale w cenie już tak, choć na pewno warta rozważenia. Dopłata w wysokości 7800 zł nie powinna być większym problemem dla klienta indywidualnego. Tym bardziej, jeśli sposób finansowania zakłada leasing. Wówczas rata zwiększy się o 80-200 zł (w zależności od długości i warunków umowy kredytowej).

Dwa silniki benzynowe

Takich wyborów nie mamy w przypadku wersji benzynowej. W momencie debiutu na polskim rynku Gulia jest dostępna tylko z 200-konnym motorem z turbodoładowaniem. Połączono go z 8-stopniowym automatem i napędem na tylną oś. W bazowej specyfikacji Giulia kosztuje 149 tysięcy złotych. Dopłata do wersji Super wynosi 6500 zł. Klienci o większych możliwościach finansowych i żądni jednocześnie mocniejszych wrażeń, mogą zdecydować się na Quadrifoglio. Za odmianę z manualną, 6-biegową skrzynią trzeba zapłacić 359 tysięcy (10 tys. dopłaty do automatu).

Oferta dla firmy

Jeżeli macie działalność gospodarczą lub jesteście menadżerem w dużej korporacji szukającym nietypowego auta służbowego i ogranicza Was budżet, możecie skorzystać z limitowanej oferty specjalnej. Akcja promocyjna obejmuje Giulię w bazowej wersji z silnikiem benzynowym 2.0 (200 KM) i automatyczną skrzynią za 124 900 zł brutto lub 136-konnego diesla sparowanego z 6-stopniową przekładnią manualną za 135 900 zł. Warunki promocji są korzystne, a oferta ograniczona, więc chcąc zaoszczędzić kilkanaście tysięcy złotych, warto się pospieszyć.

W porównaniu z konkurencją

Wyposażenie standardowe Giulii jest znacznie bogatsze od tego, co oferuje BMW serii 3 czy Audi A4. Najbogatsza konfiguracja wyposażeniowa diesla w Alfie Romeo to wydatek około 200-220 tysięcy złotych. W Mercedesie bez trudu można spersonalizować Klasę C na 300 tysięcy, pozostawiając pod maską podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Jak widać, włoska oferta jest dość atrakcyjna, a będzie jeszcze lepsza, bo za kilka tygodni pojawi się w polskich salonach wersja Veloce z napędem na cztery koła i dwoma nowymi jednostkami – 2.0 Turbo (280 KM) i 2.2d (210 KM).

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ